Phone: +36 20 323 4836 - info@valtopont.hu

Podcast #01: Miért van szükség fiatal vállalkozókra?

Podcast #01: Miért van szükség fiatal vállalkozókra?

A Váltópont Podcast első adásában Papp Andrással, a Greenspiration startup verseny egyik szervezőjével beszélgetünk arról, hogy miért van szükség fiatal vállalkozókra Magyarországon. Az adás letöltése MP3 fájlként.

Interjú

Elérhetőségek, linkek:

 

Nyereményjáték

Azok között, akik 2013. december 10-ig feliratkoznak a podcast e-mail értesítőjére, kisorsolunk egy két személyes meglepetés színházjegyet. Feliratkozni a valtopont.hu/podcast oldalon lehet.

 

Az adásban elhangzott hírek

Bánk bán legendás levele óta tudjuk, hogy az írásjelek mekkora jelentésmódosító erővel bírnak. Ezt támasztja alá a Pennsylvania Egyetem egyik nyelvészprofesszorának megfigyelése is, amiről a 444.hu is beszámolt. Mark Liberman szerint a mondatvégi írásjelként használt pont szerepe az elmúlt évtizedben radikálisan megváltozott, legalábbis az online kommunikációban. Ha például egy Facebook chatelés közben pontot teszünk a mondandónk végére, ezzel nyersebbnek, vagy akár egyenesen durvának is tűnhetünk. Érdekes kapcsolódó adat, hogy USA-ban már 2006-ban is csak az online beszélgetésekben leírt mondatok felét zárták le ponttal az egyetemisták. (Forrás: hvg.hu)

Laptopokat osztanak Miskolcon. Ez az első, kísérleti fázisa a kormány Digitális Közösségi Programjának, melynek keretében összesen 17 ezer laptopot osztanak szét országszerte hátrányos helyzetű személyek között. A projekt célja a digitális írástudatlanság felszámolása, a miskolci startot pedig a terület átlagon aluli digitális fejlettsége indokolja. A kormány 4 milliárd forinttal támogatja a kezdeményezést, amit az EU további 1 milliárd forinttal egészít ki. A gépek főleg magánszemélyekhez kerülnek majd, kis részüket pedig intézmények, iskolák kapják meg. (Forrás: kreativ.hu)

A fiatalok teszik sikeressé Magyarországot, ötleteikkel, kíváncsiságukkal, bátorságukkal, önbizalmukkal, eszményeikkel – hangoztatta Martonyi János külügyminiszter a közelmúltban megrendezett Fiatal vállalkozók hetének zárónapján, Budapesten. A profitline.hu cikke idézi Kovács Patrikot, a FIVOSZ alapító elnökét, aki elmondta: a rendezvény során 11 vidéki városban több, mint 50 ingyenes programmal várták a fiatalokat, és terveik szerint ezt bővíteni fogják a jövőben. (Forrás: profitline.hu)

Az önkéntesség szexi, az Önkéntes Központ Alapítvány pedig díjazza is azokat, akik önkéntesként tesznek egy jobb világért. Idén ötödszörre került sor a díjátadóra, ahol a Magyar Telekom Mobilsuli oktatói programja lett az év „vállalati önkéntes program” kategóriájának nyertese. A program során a vállalat munkatársai oktatásokat tartanak gyermekeknek, akik ugyan használják a mobilkészülékeket, de nincsenek felkészítve a mobilvilág veszélyeire, és nem ismerik az etikai és kommunikációs alapelveket sem. A Mobilsuli sikerét igazolja, hogy az elmúlt három évben 200 iskola 450 osztályának 14 ezer tanulója volt résztvevője az interaktív előadásoknak. (Forrás: marketinginfo.hu)

És ha már a zöld témánál járunk, fenntarthatósági témájú Unilever kampányról számolt be a marketinginfo.hu. Az FMCG óriás legújabb kampányának kisfilmje a felnőttekhez szól, és arra igyekszik inspirálni őket, hogy a jövőt pozitívabb fényben szemléljék. A készítők a gyermekeket állítják középpontba, azokat, akik a leginkább ösztönözhetik a felnőtteket egy fenntarthatóbb életmódra. A kampány márkasztorikba ágyazva adja át az üzeneteket, a szappan brand esetében például a márka közegészségügyért tett “erőfeszítéseit” mutatja be ázsiai, afrikai és latin-amerikai példákon keresztül. (Forrás: marketinginfo.hu) Linkek: a film, a honlap

A Kreatív Online kiadója harmadik alkalommal hirdeti meg a Greennovációs Nagydíjat. A pályázati kiírás szerint a válság is segíthetett abban, hogy a figyelem a greennováció felé forduljon, így nem meglepő, hogy egyre több ügynökség készít „zöld” reklámot, fogyasztói tudatosságot hangsúlyozó promóciót, kiadványt. A díjjal a fenntarthatóságot, energia megtakarítást, környezetvédelmet célzó projekteket szeretnék elismerni, de várják azok nevezését is, akik irodaként, vállalkozásként is sokat tesznek a fenntarthatóságért. A jelentkezési határidő január 25. (Forrás: kreativ.hu)

Nagyszerű ötletre repült rá a British Airways. A cég új, interaktív digitális hirdetőtáblái garantáltan felkeltik a járókelők kedvét egy kis utazásra. Amikor ugyanis a hirdetésen szereplő kisgyermek észreveszi és rámutat a felette, vagyis a tábla felett elrepülő gépre, a tábla életre kell, és megmutatja a gép járatszámát, valamint azt, hogy éppen a világ mely városából érkezik – adta hírül a Social Daily. Az ötlet gazdája az Ogilvy reklámügynökség londoni csapata. A látványos megoldás megtekinthető itt.  (Forrás: socialdaily.hu)

Közeledik az év vége, és ahogy ilyenkor lenni szokott, egyre másra jelennek meg a jövő évre szóló előrejelzések az interneten – nincs ez másképp a kommunikációs szakmai oldalakon sem. A PR Daily a napokban tett közzé egy cikket arról, hogy mi várható 2014-ben a PR és a közösségi média területén. Ezek sorában többek között az szerepel, hogy a kommunikációban a cégeknek és szervezeteknek sokkal nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a legelkötelezettebb követőikre, ugyanis ők azok, akik közösségeikben, személyes kapcsolataikon keresztül hitelesen adhatják tovább a márkaüzeneteket. Egy újabb ok, hogy azt gondoljuk: 2014 a közösségi kommunikáció éve lesz. (Forrás: prdaily.com)

Óriási léptékekkel növekszik az angol John Lewis karácsonyi videójának nézettsége a YouTube-on. A videó nem véletlenül terjed: a számokkal teli, üzenetsulykoló reklámok helyett a cég évről évre egy kedves, érzelmi húrokat pengető kisfilmmel áll elő. Az idei történet arról szól, hogyan találata meg egy nyúl a módját, hogy emlékezetessé tegye a Karácsonyt barátja, a medve számára, aki téli álma miatt még soha nem vett részt az ünnepen. Szakmai ínyencség, hogy elérhető a spot werk filmje is.

 

Meglepetés zene

Miles Kane – Don’t Forget Who You Are

https://www.youtube.com/watch?v=zj5RKp0inTw

 

3 Hozzászólások
  • sityu szerint:

    Egészen jó lett.
    Ne hagyd/játok abba!

  • sityu szerint:

    A szöveges részek hangereje sokkal halkabb, mint a zene. Javasolnám inkább a soundcloudot, mert azzal lehet úgy kommentelni, hogy nem szakad meg a lejátszás…


Szólj hozzá!

Az e-mail címedet nem tesszük közzé.


Hozzászólás


nyolc + 7 =